Stiri economice 25.11.2009

Piata de leasing se va stagna in 2010, in cazul cel mai optimist

Piata romaneasca de leasing va atinge anul viitor, in cel mai bun caz, nivelul inregistrat in acest an, estimat la maxim 1,5 miliarde euro, dar s-ar putea situa si sub acest prag, in functie de evolutia economica, apreciaza reprezentantii companiilor de profil.

„In acest an piata de leasing ar putea ajunge la maxim 1,5 miliarde euro, in cel mai fericit caz, iar pentru 2010 ar fi o performanta sa se pastreze nivelul din 2009, dar s-ar putea situa si mai jos. Nu stim exact ce se va intampla pentru ca sunt multe necunoscute la mijloc”, a declarat directorul executiv de vanzari al UniCredit Leasing Corporation, Dan Constantinescu.

Asociatia Societatilor Financiare – ALB Romania estimeaza ca piata va cumula in acest an 1,25 miliarde euro, in scadere cu 74% fata de 2008, cand a inregistrat un volum al bunurilor finantate de 4,817 miliarde euro. Dupa primele noua luni, piata ajunsese la 1,07 miliarde euro.

Directorul general al Raiffeisen Leasing, Mihaela Mateescu, apreciaza ca volumele consemnate la nivel national in 2007-2008 nu vor mai fi atinse prea curand.

„Ne asteapta inca cateva luni cel putin dramatice, dar poate undeva in a doua parte a anului viitor sa apara un nivel de stabilitate si predictibilitate”, spune Mateescu.

Ea a aratat ca situatia grea cu care se confrunta companiile de leasing va continua si in prima parte a anului 2010, insa evolutia depinde foarte mult de bugetul statului, de modul cum se colecteaza taxele si cum se platesc datoriile statului catre firme.

„Primul lucru important este sa existe un buget pe 2010 si este foarte important ca statul sa-si plateasca datoriile„, considera directorul general al BCR Leasing, Claudiu Stanescu.

Mateescu considera ca abordarea companiilor de leasing va fi foarte conservatoare anul viitor, iar in cazurile unde provizioanele sunt mari vor fi necesare majorari de capital.

„Anul 2010 va fi ocupat cu astfel de activitati. Nu mai este important nivelul de volume, ci sa stabilizam portofoliile”, precizeaza seful Raiffeisen Leasing.

Constantinescu a mentionat ca problema principala a firmelor de leasing in acest an a fost reorientarea de la niste obiective de dezvoltare a volumelor de vanzari la consolidarea structurilor existente, precum si concentrarea pe anumite segmente pe care nu le dezvoltasera pana atunci.

„S-a muncit mult, s-a avut in vedere o schimbare dramatica in profilul companiei, dar am reusit sa ne reorganizam. Cu siguranta nu eram pregatiti pentru aceste situatii, ne-am adaptat din mers, iar uneori am aplicat solutii improvizate”, spune si Mateescu.

La randul sau, directorul BCR Leasing a afirmat ca n-a mai muncit in niciun an la fel de mult ca in 2009 la bugete, scenarii, strategii si prognoze.

Presedintele MKB Romexterra Leasing, Cornel Coca-Constantinescu, apreciaza ca firmele de leasing trebuie sa identifice posibilitatile de relansare a pietei in anul urmator, dar si punctele slabe ale abordarilor precedente.

„Cu siguranta partea a doua a lui 2010 va fi cea in care semnalele pozitive ale pietei de leasing vor incepe sa apara. (…) Pentru intreg anul cred ca, daca reusim sa ramanem la acelasi nivel cu anul acesta, este foarte bine. In prima faza avem nevoie de stabilitate, apoi discutam de predictibilitate”, a spus Coca-Constantinescu.

El a aratat insa ca piata de leasing nu a ajuns la gradul de maturitate pe care il preconizase in urma cu cativa ani.

„Piata de leasing nu este matura, e dependenta de piata auto. O dispersie de investitiile companiilor de leasing in autovehicule ar fi determinat un echilibru al pietei de leasing”, considera presedintele MKB Romexterra Leasing.

Seful Raiffeisen Leasing apreciaza ca cele mai mari oportunitati de finantare pentru companiile de leasing ar fi investitiile in infrastructura, prin prisma statului. De asemenea, sectorul medical, agricol, dar si cel IT au nevoi mari de finantare si prezinta un potential semnificativ.

Hotelierii din Bulgaria vor propria banca, pentru a scapa de dobanzile mari

Posesorii de hoteluri din Bulgaria intentioneaza sa-si infiinteze propria banca pentru a scapa de dobanzile mari in perioada crizei economice, a anuntat presedintele Asociatiei Proprietarilor de Hoteluri si Restaurante din Bulgaria, Blagoy Ragin, citat de Novinite.

Ideea a fost sustinuta de peste 100 de proprietari de hoteluri din statiunile bulgaresti.

Hotelierii care nu-si vor transfera creditele la noua banca nu vor supravietui crizei, considera Ragin.

Toti posesorii de unitati de cazare care doresc sa se alature noii institutii financiare vor trebui sa contribuie cu cate 50.000 de leva (circa 25.000 de euro), astfel incat, beneficiind de aportul a 200 din cei 1.000 de membri ai organizatiei, banca sa ajunga la capitalizarea minima de zece milioane de leva (aproximativ cinci milioane de euro), a spus Ragin.

Noua banca urmeaza sa achizitioneze imprumuturi neperformante si sa acorde noi credite cu dobanda mai mica cu doua puncte procentuale decat cea practicata de bancile comerciale.

Orange si Vodafone vor testa 3G in banda de frecvente pentru generatia a doua

Orange Romania si Vodafone Romania vor continua sa investeasca in reteaua 3G si vor testa aceste servicii si in banda de frecvente radio de 900 MHz, folosita pentru servicii de generatia a doua, dupa ce ANCOM va publica o decizie in acest sens.

„Avem deja pregatite doua locatii unde vom face testele respective. Dupa ce autoritatea de reglementare va publica decizia privind armonizarea utilizarii benzilor de frecvente radio, Orange Romania va incepe testarea serviciilor 3G (comunicatii din generatia a treia – n.r.) in banda de frecvente de 900 MHz”, a declarat, marti, directorul de marketing al operatorului, Dorin Odiatiu, prezent la un eveniment organizat de revista „Comunic@tii mobile”.

Prezent la eveniment, directorul de strategie comerciala Vodafone Romania, Valentin Stefan, a spus ca operatorul este interesat sa testeze servicii 3G in banda de frecvente de 900 MHz, fara a da insa mai multe detalii.

La randul sau, Gabrile Ionita, director in cadrul Cosmote Romania, a spus ca prioritatea operatorului este integrarea operatiunilor Telemobil si utilizarea licentei 3G pe care acesta din urma o detine.

La inceputul lunii noiembrie, grupul elen Cosmote a anuntat ca a finalizat preluarea actiunilor Telemobil, operatorul retelei de telefonie mobila Zapp, tranzactia ridicandu-se la 61 milioane de euro pentru actiuni si preluarea unor datorii si alte obligatii financiare de 146 milioane euro.

Licente 3G detin operatorii Orange Romania, Vodafone Romania, Telemobil (Zapp Mobile) si RCS&RDS.

Unul din trei romani va accesa Internetul utilizand telefonul mobil in 2010

Unul din trei romani va accesa Internetul utilizand telefonul mobil in 2010, datele furnizate de operatorii de telefonie indicand ca in prezent 22% dintre utilizatorii Orange folosesc aceste servicii si numai 17,2% dintre clientii Vodafone, potrivit unei analize realizate de Voxline Communication.

„Daca ne raportam la media din UE si evolutia utilizatorilor de mobile web din Romania, putem estima ca 2010, in pofida efectelor crizei economice, va fi anul mobile web in tara noastra, in care unul din trei romani va accesa Internetul folosind un telefon mobil”, a declarat, intr-un comunicat, directorul general al furnizorului de servicii de marketing pe mobil Voxline, Dan Virtopeanu.

El a adaugat ca al treilea operator local de telefonie mobila, Cosmote Romania, nu a facut publice niciun fel de date privind acest segment de piata.

„Tinand cont ca integrarea Telemobil (Zapp) este estimata a se finaliza in urmatoarele sase luni, ne asteptam ca in 2010 sa vedem o crestere foarte mare de utilizatori de Internet mobil in aceasta retea, mai ales ca miza achizitiei Telemobil a reprezentat-o licenta 3G de date mobile la mare viteza”, a apreciat reprezentantul Voxline Communication.

Datele privind traficul realizat de utilizatorii din Romania in luna octombrie reiese ca acestia au accesat site-uri mobile din reteaua BuzzCity (11,7 milioane de accesari) prin intermediul terminalelor Nokia in proportie de 57,01%, urmate de cele Sony Ericsson – 16,51%, Samsung – 12,41%, LG – 5,79% si Motorola – 2,99%, acestea fiind de altfel primele cinci branduri vandute la nivel global.

„Interesanta este cota mica de piata a doua branduri bine vazute pe plan local si populare mai ales in mediul de business online, respectiv BlackBerry – 0,05% si Apple 0,04%”, se precizeaza in comunicatul Voxline.

Conform datelor BuzzCity, doar 10% din terminalele utilizate la navigarea site-urilor mobile suporta tehnologia 3G+ de mare viteza, ceea ce inseamna ca viteza de navigare mai scazuta nu este un impediment pentru consumatorii romani.

Cresterea vitezei de acces la Internetul mobil sustinuta de avansul numarului de telefoane inteligente (smartphones) creeaza premizele unor experiente mai bune si mai bogate in navigarea pe site-uri mobile. Tehnologia mobila trebuie optimizata pentru cat mai multi utilizatori de Internet mobil, iar cea mai buna dovada o reprezinta recenta achizitie Google a retelei de publicitate pe site-uri mobile si aplicatii mobile AdMob, determinata in primul rand de tehnologia proprietara dezvoltata de retea”, a spus Virtopeanu.

Rompetrol a ieftinit marti carburantii

Rompetrol Downstream, divizia de distributie a carburantilor din grupul Rompetrol, a redus, marti, preturile benzinelor si motorinelor cu trei bani pe litru, a anuntat compania.

Benzinele Efix 95 si Alto 101 costa astfel 3,95 lei pe litru, respectiv 4,56 lei pe litru.

Noile preturi ale motorinelor Efix si Alto 55 sunt 3,81 lei litru si 4,1 lei pe litru.

Preturile carburantilor vanduti in statiile Rompetrol pot varia cu +/- 5% fata de preturile de referinta.

APIA a platit fermierilor 70% din suma pentru subventiile pe suprafata

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) a platit, pana in prezent, 642,3 milioane lei (152,2 milioane euro) beneficiarilor schemei de plata unica pe suprafata (SAPS), reprezentand avansul de 70% din suma aprobata pentru aceste subventii, a anuntat marti institutia.

De acest sprijin financiar au beneficiat 496.519 fermieri care au indeplinit conditiile impuse de regulamentele europene, pentru care au fost finalizate controalele si pentru care, in cazul in care au fost identificate discrepante fata de datele declarate in cereri, acestea au fost solutionate.

APIA a inceput plata avansului in cadrul campaniei SAPS 2009 in data de 16 octombrie, cuantumul fiind de 209,98 lei/hectar. Pentru anul 2009, cuantumul platilor directe unice pe suprafata este de 71,12 euro/hectar.

In cadrul campaniei SAPS 2009, au fost depuse 1,12 milioane de cereri. Pentru aceasta campanie, Romania beneficiaza de o alocare financiara de 623,3 milioane de euro, fonduri FEGA (Fondul European de Garantare Agricola), la care se adauga fonduri de la bugetul national si FEADR (Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurala).

Totodata, in cursul anului 2009, APIA a platit peste 1,9 miliarde lei (circa 528,5 milioane euro), pentru 1.082.942 fermieri care au depus cereri in cadrul campaniei SAPS 2008 si 11,9 milioane lei (circa 3,5 milioane euro) pentru 3.848 fermieri, pentru campania SAPS 2007.

Peste 450 de manageri si antreprenori in primele doua zile ale tradeshow-ului ZileleBiz

Primele doua zile ale tradeshow-ului ZileleBiz au reunit 30 de speakeri si mai mult de 450 de manageri si antreprenori care au asistat ieri si astazi la patru sesiuni de conferinta, patru workshopuri si doua sesiuni de training la Hotel Howard Johnson Bucuresti.

Ziua 1, dedicata Antreprenoriatului, a trecut de la situatia actuala in care se afla antreprenorii catre planul de atac pentru 2010. Aflat intre speakerii prezenti la eveniment, Marius Ghenea, proprietarul Fit Distribution a declarat ca “refluxul economic va continua in Romania in 2010, dar companiile care s-au ajustat structural in 2009 vor rezista cu conditia ca ajustarea sa fie reala, nu doar presupusa”.

‘Site-ul de recrutare BestJobs.ro a inregistrat in acest an o scadere a veniturilor de aproximativ 50%, insa va inregistra fara nici o indoiala profit’, a declarat Calin Fusu, CEO Neogen, prezent in panelul principal al zilei de Antreprenoriat.

Concluzia zilei i-a apartinut lui Dragos Petrescu, proprietarul restaurantelor City Grill: “Realismul trebuie sa fie trasatura principala a unui antreprenor in perioadele de criza, dublata de perseverenta care trebuie sa caracterizeze orice om de afaceri”

Ziua de azi, a doua, a fost dedicata domeniului Real Estate si Retail si a reunit reprezentanti ai agentiilor de top din real estate, specialisti in office, retail, rezidential si logistica, investitori, developeri locali, brokeri, companii de constructii si consultanti financiari.

Ziua a inceput cu rezultatele studiului exclusiv „Piata imobiliara in 2009”, raport realizat de BNP Paribas Real Estate pentru Zilele Biz si prezentat de Ioana Momiceanu, President of the Board, Managing Director, BNP Paribas Real Estate.

Speakerii prezenti au punctat cauzele situatiei in care se regaseste sectorul imobiliare si solutiile de reabilitare. “Piata imobiliara comerciala practic nu a existat in 2009, in conditiile in care volumul tranzactiilor a scazut cu 75% fata de anul trecut, iar cererea s-a prabusit cu peste 50%, a declarat Bogdan Georgescu, Managing Partner, Colliers International. Acesta a aratat ca, desi preturile de vanzare au scazut cu 10-20%, procentul nu este inca suficient din cauza supraevaluarilor. In plus, in situatia actuala, dezvoltatorii trebuie acum sa aduca de doua ori mai multi bani pentru un proiect, riscul este mult mai mare, iar marja de profit s-a injumatatit de la 25% la 12-15%.

Ziua 2 a inclus lansarea primului indice imobiliar national, de catre portalul Imobiliare.ro. Conform acestuia, pretul mediu pe metru patrat la nivel national in saptamana 16-22 noiembrie pentru un apartament este de 1.230 euro/mp. Indicele imobiliar este calculat la nivel national, dar si la nivelul celor mai mari orase din Romania: Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi si Timisoara, care vor fi urmate pe parcurs de noi orase.

Ziua a continuat cu analiza pietei de retail in prag de 2010, cu retrospectiva pietei si strategiile de revigorare a business-ului. Studiul DaedalusMillwardBrown, prezentat in premiera la ZileleBiz a prezentat noul comportament de cumparare al consumatorilor si rezultatele promotiilor ca strategie de marketing in perioada de criza. Prezentarile speakerilor de la ZileleBiz vor fi disponibile pe site-ul http://www.zilelebiz.ro.

Urmatoarele trei zile sunt dedicate Inovatiei (maine, miercuri, 25 noiembrie), CSR (joi, 26 noiembrie) si Media&Marketing (vineri, 27 noiembrie). Recomandam din program:

ZIUA 3 Inovatie – 25 Noiembrie, Sala Platinum
Lansarea exclusiva a KrabKrawler, proiect antimalware pe Twitter, de catre partenerul KasperskyLab
Lansarea editiei de lux a filmului Moartea Domnului Lazarescu de catre Cristi Puiu
Proiectul Scoala de Bani, prezentat intr-un workshop
Business-ul online eRepublik (estimat la 5 mil euro) prezentat chiar de catre fondator, George Lemnaru
Proiectul Virtual Bucharest dezvoltat in Second Life, intr-un workshop despre inovatia in new media
Proiectul Uranus Rahova, coordonat de arh.Teodor Frolu in cadrul sesiunii Puterea Designului
Strategiile de inovatie ale marilor branduri HP, Nokia, 3M.

ZIUA 4 CSR– 26 Noiembrie, Sala Iridium
Idei despre cum investesti in CSR pentru a-ti aduce profit.
Dezbateri despre sustenabilitate cu: BCR, Cortina Verde, AstonEco, Civika, MioBio, Unilever
Impactul deciziilor Conferintei de la Copenhaga in business. Dezbatere.
Despre Risk Mitigation in CSR

ZIUA 5 Media si Marketing– 27 Noiembrie, Sala Iridium
Studiu exclusiv: „Online-Platforma viitorului in cercetarea de piata. Comunitatile online” prezentat de Mercury Research
„Cum poti sa creezi folclor dintr-o campanie online”, workshop powered by Zoso si Eliza Rogalski
Bilantul Pietei Media 2009 cu Nicoleta Padure, Mihai Trandafir, Felix Tataru, Dan Balotescu, Claudia Chirilescu, Cezar Batog si Bogdan Prajisteanu
Interventia lui Paul Garrison, autorul cartii “Exponential Marketing” despre marketing in Era New Media
Workshop de Marketing prin retele sociale, cu Ionut Oprea si Mugur Patrascu

Despre ZileleBiz

Maratonul de 5 zile prezinta mai mult de 100 speakeri de top, de la traineri internationali, creativi premiati si strategi redutabili la antreprenori miliardari si designeri straluciti.

Evenimentul este organizat de revista Biz si are loc la Hotel Howard Johnson Bucuresti. Maratonul de 5 zile prezinta 100 speakeri de top, de la traineri internationali, creativi premiati si strategi redutabili la antreprenori miliardari si designeri straluciti.

Eveniment de referinta in mediul business romanesc, Zilele Biz se adreseaza in fiecare dintre cele cinci zile cate unui domeniu de business: 23 noiembrie – Antreprenoriat, 24 noiembrie – Real Estate si Retail, 25 noiembrie – Inovatie si Design, 26 noiembrie – CSR, 27 noiembrie – Media si Marketing. Audienta evenimentului este specializata pe fiecare zi, reunind cca 1500 top si middle manageri, antreprenori, specialisti in comunicare, consultanti, investitori, reprezentanti ai oficialitatilor si ONG-urilor, decision makeri si reprezentanti ai media.

Parlamentul European

Contractele incheiate cu operatorii de telefonie nu vor depasi 12 luni

Locuitorii UE vor avea posibilitatea de a-si schimba furnizorul de telefonie intr-o zi, iar contractele incheiate intre acestia si operatorii de telefonie nu vor mai depasi 12 luni, potrivit pachetului de reforme in domeniul telecomunicatiilor, menit a consolida concurenta si drepturile consumatorilor pe pietele de telecomunicatii, adoptat, marti, de Parlamentul European in sesiunea plenara de la Strasbourg.

Consumatorii europeni se vor bucura si de numeroase drepturi noi, precum dreptul de a-si schimba furnizorul de servicii de telefonie fixa sau mobila intr-o singura zi lucratoare fara a-si schimba si numarul de telefon, dreptul de a fi mai bine informati in legatura cu serviciile la care se aboneaza si dreptul de a fi informati privind incalcarea securitatii datelor de catre operatorul lor de servicii de telecomunicatii.

Totodata, operatorii trebuie sa le ofere consumatorilor optiunea unor contracte care sa nu depaseasca 12 luni.

Mai mult, in conformitate cu noile reglementari UE, autoritatile nationale din sectorul telecomunicatiilor vor putea stabili niveluri minime de calitate pentru serviciile de transmisie prin retea, promovand astfel „neutralitatea retelei” pentru cetatenii europeni.

In plus, reforma sectorului telecomunicatiilor va reafirma si va consolida drepturile fundamentale ale consumatorilor europeni in privinta accesului la internet. O noua dispozitie privind libertatea internetului, inclusa in pachet la insistenta Parlamentului European, precizeaza ca, avand in vedere drepturile fundamentale ale cetatenilor UE, inclusiv dreptul la protejarea vietii private, autoritatile nationale nu pot restrictiona accesul la internet din motive de politica publica, decat in urma unei proceduri echitabile si impartiale si a unui control judiciar eficient si in timp util.

Statele membre au apoi la dispozitie 18 luni pentru a transpune reglementarile reformate ale UE in legi nationale privind sectorul telecomunicatiilor.

„Reforma UE din sectorul telecomunicatiilor va spori concurenta pe pietele de telecomunicatii din Europa, va oferi servicii de telefonie fixa si mobila si de internet mai bune si mai ieftine si conexiuni mai rapide la internet pentru toti europenii. Gratie sprijinului puternic acordat astazi de Parlamentul European, Europa pune cetateanul in centrul reglementarilor sale din sectorul telecomunicatiilor. O veste buna pentru consumatorii europeni este faptul ca noul si puternicul instrument de separare functionala va ajuta autoritatile nationale de reglementare in rezolvarea blocajelor la nivelul concurentei care persista pe pietele de telecomunicatii, oferind consumatorilor optiuni mai bune si variate. De asemenea, sunt recunoscatoare Parlamentului European pentru sprijinul acordat Comisiei la realizarea unei piete unice mai integrate in domeniul telecomunicatiilor. Infiintarea noului organism european din domeniul telecomunicatiilor, OAREC, a carui organizare institutionala a fost, in mare parte, proiectata de membrii Parlamentului European, arata foarte clar ca vorbim serios cand spunem ca operatorii europeni din sectorul telecomunicatiilor si consumatorii nu trebuie sa mai simta frontierele nationale atunci cand este vorba despre accesul la retele si furnizarea de servicii de comunicatii. Suntem la un pas de realizarea unei veritabile piete unice pentru consumatorii si operatorii europeni din sectorul telecomunicatiilor”, a declarat Viviane Reding, comisar pentru telecomunicatii al UE. „

Pachetul de reforme UE in domeniul telecomunicatiilor a fost propus de Comisia Europeana in noiembrie 2007. In urma adoptarii sale, aproximativ 500 de milioane de cetateni ai Uniunii Europene vor beneficia de optiuni mai variate, ca urmare a concurentei sporite de pe pietele de telecomunicatii din Europa, de o mai buna acoperire a continentului european prin conexiuni la internet rapide de banda larga si de consolidarea dreptului la protejarea vietii private in raport cu operatorii din sectorul telecomunicatiilor.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: