Stiri economice 15.12.2009

Senatul dezbate un proiect de lege care abroga impozitul forfetar si impune o serie de masuri de relaxare fiscala

La Senat se afla in dezbatere un proiect de lege ce prevede o serie de masuri de relaxare fiscala printre care se numara si anularea impozitului forfetar, deduceri fiscale suplimentare pentru investitii, anularea restrictiilor privind deductibilitatea TVA-ului la achizitia de autoturisme sau reducerea cu 10% a cotelor contributiilor la asigurarile sociale pentru toti contribuabilii. Proiectul a primit deja avizul Comisiei pentru buget si finante si se afla pe ordinea de zi a senatorilor.

Propunerea legislativa prevede un set de masuri de relaxare fiscala, dar si consolidarea bazei de impozitare, si unele masuri pentru simplificarea si imbunatatirea capacitatii administrative fiscale.

1. Modificarea Codului Fiscal prin adoptarea urmatoarelor masuri:
-abrogarea prevederilor referitoare la impozitul minim
-abrogarea restrictiilor privind deductibilitatea TVA-ului la achizitia de autoturisme si a cheltuielilor cu combustibilul
-acordarea de deduceri fiscale suplimentare pentru investitii, in cote de pana la 50% din profitul impozabil
-stabilirea unei cote reduse de TVA de 5% pentru toate livrarile de locuinte noi, pana la 31.12.2010
– o cota de impozitare de 3% pe veniturile microintreprinderilor

2. Modificarea Codului de procedura fiscala:

Potrivit notei de fundamentare, prin acest proiect se urmareste evitarea cresterii numarului societatilor care ar indeplini conditiile prevazute de lege pentru intrarea in procedura insolventei, iar ulterior declansarea procedurii falimentului si, in acelasi timp, realizarea in cat mai bune conditii a veniturilor bugetare prin accelerarea incasarilor.

Astfel, se propune acordarea unei bonficatii de 5% din valoarea integrala a obligatiilor fiscale stinse prin plata inainte de termen, bonificatii care se calculeaza pentru fiecare termen de plata, iar veniturile corespunzatoare inregistrate se utilizeaza ca surse proprii de finantare.

De asemenea, prin acest proiect de lege se propune reducerea majorarilor de intarziere la plata obligatiilor fiscale de la 0,1% la 0,03% pe fiecare zi de intarziere.

3. Modificarea cotelor de contributie de asigurari sociale:

Proiectul de lege se propune o reducere cu 0,5 puncte procentuale a cotelor de contributii de asigurari sociale, dupa cum urmeaza:
a) Pentru conditii normale de munca: 21,8%
b) Pentru conditii deosebite de munca: 26,8%
c) Pentru conditii speciale de munca: 31,8%

Prin proiect se propune si o reducere a contributiilor pentru asigurarile de sanatate cu 0,5 puncte procentuale, stabilindu-se urmatoarele cote:
a) Pentru persoana asigurata o cota de: 5%
b) Pentru angajatorii asiguratilor o cota de: 5,2%

4. Modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea fortei de munca

Prin proiectul initiat se propune ca angajatorii cu activitate in domeniul economic, care pastreaza actualele locuri de munca, dar si cei care creeaza noi locuri de munca si angajeaza someri, sa beneficieze de reducere cu 50% a cotelor de contributii sociale, pana la 31.12.2010.

Potrivit expunerii de motive, o astfel de masura are drept consecinta reducerea semnificativa a costurilor cu forta de munca a contribuabililor si asigurarea unor surse de finantare proprii pentru cresterea capacitatilor de productie a contribuabililor beneficiari si crearea de noi locuri de munca.

Industria alimentara ramane atragatoare pentru investitori si in 2010

Sectorul FMCG ramane interesant pentru investitori si in 2010, dupa un an 2009 in care criza si-a facut simtita din plin prezenta, insa, chiar si in aceste conditii, industria bunurilor de larg consum a atras investitii de cel putin jumatate de miliard de euro.

Taxe pentru autovehiculele grele care tranziteaza Timisoara

Autovehiculele cu tonaj peste 7,5 tone, neinmatriculate in Timis, vor plati, de la 1 ianuarie 2010, cate 200 de lei pe zi, pentru fiecare tranzitare a Timisoarei, iar banii vor fi folositi exclusiv pentru reparatiile si intretinerea drumurilor, transmite NewsIn. Decizia a fost luata de catre consilierii locali care, marti, vor vota si modalitatea de administrare a acestor sume. Taxa, considerata una speciala, va intra in bugetul local insa nu va putea fi folosita decat pentru intretinerea si reparatia drumurilor de pe raza Timisoarei.

Taxa de tranzit se va achita la punctele de control acces in Timisoara, fie in locurile unde vor exista bariere de acces (Calea Aradului, Calea Dorobantilor si Calea Sagului) sau la benzinariile cu care primaria va incheia contracte de colaborare. Taxa va fi incasata de catre agentii Politiei Comunitare, care vor si asigura accesul la punctele de control. Tichetele trebuie asezate, la vedere, pe parbrizul vehicului, in partea stanga, jos, au specificat reprezentantii municipalitatii.

“Este o taxa cu caracter special, iar destinatia ei va fi una fixa, dat fiind faptul ca este o taxa pentru masinile de tonaj greu care circula prin Timisoara. Toti banii care se vor strange se vor folosi numai pentru repararea drumurilor”, a declarat purtatorul de cuvant al Primariei Timisoara, Flavius Boncea, citat de NewsIn.

Neachitarea taxei de tranzit se sanctioneaza cu 2.500 de lei, la fel si deteriorarea barierelor de acces. Timisoara este tranzitata, zilnic, de cel putin sase mii de autovehicule de mare tonaj, care nu sunt inmatriculate in judetul Timis.

Biletele de avion pentru vara lui 2010 sunt mai ieftine cu 30-70%

Companiile aeriene au scos deja ofertele pentru sezonul de vara, chiar daca nu le promoveaza. Astfel, daca achizitionati din timp, biletele de avion sunt mai ieftine cu pana la 50%, in unele cazuri chiar si cu 70%, informeaza „Gandul”.

Un exemplu in acest sens este zborul Bucuresti-Viena, operat de Austrian Airlines, pentru perioada 10-18 iulie. Compania ofera un pret de 138 de euro/persoana pentru un numar limitat de locuri, fata de 463 de euro cat costa in mod normal un bilet.

Tribunalul Bucuresti a admis cererea Flamingo International pentru intrarea in insolventa

Tribunalul Bucuresti a admis luni cererea Flamingo International (FLA) pentru intrarea in insolventa si a numit ca administrator judiciar societatea RVA Insolvency Specialists, dupa ce saptamana trecuta a fost de acord cu intrarea in insolventa a Flanco, controlata de retailerul de electrocasnice.

„Flamingo International S.A. informeaza faptul ca Tribunal Bucuresti a admis in sedinta de astazi, 14 decembrie 2009, cererea Flamingo International S.A. de deschidere a procedurii generale, prevazute de Legea 85/2006 privind procedura insolventei, si a numit ca si administrator judiciar societatea RVA Insolvency Specialists SPRL„, se arata intr-un comunicat transmis, luni, Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

Actiunile Flamingo au fost suspendate de la tranzactionarea la BVB, la ora 11:35, pentru a anunta decizia Tribunalului. Ultima tranzactie de luni s-a realizat la ora 11:33, la un pret de 0,0185 lei pe actiune, cu 14,75% sub cotatia de referinta.

Tribunalul Bucuresti a aprobat, joi, cererea Flamingo International pentru intrarea in insolventa a companiei Flanco , pe care o controleaza. Instanta a numit administrator judiciar firma Casa de Insolventa Transilvania.

ING Bank Romania a anuntat, miercuri, ca a declansat procedura de executare silita asupra Flamingo International, Flamingo Computers, Flanco International si Flamingo Distribution Center. Decizia a venit in urma esecului conducerii Flamingo de a respecta termenii intelegerii incheiate in 4 noiembrie 2009 privind restructurarea creditului datand din 2001.

Cel mai mare actionar al Flamingo este Dragos Cinca, fondatorul retailerului, acesta controland, potrivit celor mai recente raportari, 25,19% din titluri.

CSA reduce la 0,3% cota de participare a asiguratorilor la Fondul de Protectie a Victimelor Strazii

Companiile de asigurare care emit polite RCA vor participa anul viitor la Fondul de Protectie a Victimelor Strazii cu o suma reprezentand 0,3% din primele de raspundere civila auto incasate, fata de 0,5% in prezent, a decis Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).

Anul trecut, cota a fost de 1,5% si a scazut la 0,5% in 2009.

„In contextul economic actual, speram ca acesta masura de diminuare a cotelor catre Fondul de Protectie a Victimelor Strazii sa contribuie la consolidarea pietei asigurarilor, avand in vedere ca cele 13 societati care practica asigurari RCA detin cea mai mare parte din piata asigurarilor generale”, a declarat, intr-un comunicat, presedintele CSA, Angela Toncescu.

Fondul de Protectie a Victimelor Strazii a fost infiintat in 2006, pentru despagubirea persoanelor prejudiciate in urma accidentelor produse de masini neasigurate sau neidentificate, si este constituit in baza contributiilor companiilor autorizate sa practice RCA.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: