Stiri economice 08.01.2010

Firmele depun lunar declaratia recapitulativa in materie de TVA. Vezi noul model al declaratiei

Incepand din 2010, firmele trebuie sa depuna lunar declaratia recapitulativa 390 atat pentru livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri, cat si pentru serviciile prestate intracomunitar. Pana in prezent, declaratia se depunea trimestrial, pe data de 25 a lunii in cauza.

Masura a fost introdusa prin OUG nr. 109/2009, fiind considerata de MFP una dintre cele mai importante masuri legislative pentru combaterea evaziunii fiscale, deoarece va permite un control mai eficient, in timp real, al operatiunilor intracomunitare.

Potrivit MPF, actualul termen de 3 luni nu permitea controlul operatiunilor decat dupa o perioada de aproape 4 luni, suficient pentru ca operatorii economici fraudulosi sa dispara inainte ca autoritatile fiscale sa aiba posibilitatea sa detecteze aceste operatiuni frauduloase.

ANAF a elaborat recent si noul model al declaratiei. Aceasta se va depune lunar, in conditiile prevazute de art. 1564 din Codul fiscal, pana la data de 15, inclusiv, a lunii urmatoare unei luni calendaristice, de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art.153 sau art.1531 din Codul fiscal, care au efectuat livrari si/sau achizitii intracomunitare de bunuri, livrari de bunuri in cadrul unei operatiuni triunghiulare, achizitii de bunuri efectuate de beneficiarul livrarii ulterioare in cadrul unei operatiuni triunghiulare, precum si prestari intracomunitare de servicii si achizitii intracomunitare de servicii, asa cum sunt definite in Titlul VI din Codul fiscal.

Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA depun declaratia recapitulativa numai pentru luna de raportare in care ia nastere exigibilitatea taxei pentru livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare.

Persoanele impozabile care depun cu intarziere Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare, precum si cele care depun aceasta declaratie cu sume incorecte ori incomplete, vor fi sanctionate potrivit art.2191 din Codul de procedura fiscala.

Declaratia recapitulativa se depune, in format electronic, prin una din metodele:
– la registratura organului fiscal competent,
– la posta, prin scrisoare recomandata,
– prin completare, pe pagina de web a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de persoana impozabila cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii.

Formularul se editeaza in doua exemplare:
– 1 exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
– 1 exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.

ANCOM: Peste 170 de nereguli la operatorii de telefonie

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a efectuat, in ultimul trimestru al anului trecut, o serie de controale la furnizorii de servicii de telefonie pentru a verifica masura in care acestia indeplinesc obligatiile de informare a utilizatorilor, constatand ca peste 90% dintre ei se supun legislatiei, existand doar 178 de incalcari ale regulamentelor impuse, potrivit unui comunicat de presa al institutiei, publicat joi. Operatorii care nu respecta regulamentele ANCOM risca amenzi care pot depasi 100.000 de lei.

Controlul a vizat 1100 de puncte de lucru, apartinand de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora.

“ANCOM a efectuat la nivel national 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii, 5 la Atlas Telecom Network Romania, cate 3 la Euroweb si Societatea Nationala de Radiocomunicatii si cate unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services si Voxility”, informeaza comunicatul de presa.

In proportie de 90%, furnizorii de servicii de telefonie respecta decizia ANCOM privind obligatiile de informare a utilizatorilor finali de catre furnizorii de servicii de comunicatii electronice destinate publicului, care a intrat in vigoare pe 14 mai 2009.

Potrivit ANCOM, campania de control s-a desfasurat in perioada 26 octombrie – 13 noiembrie 2009 in intreaga tara, conform unor planuri judetene care au tinut cont de numarul punctelor de lucru proprii si partenere ale fiecarui operator.

“In urma acestor controale, ANCOM a constatat 178 de incalcari ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie in 88 de magazine. In cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afisului prin intermediul caruia operatorii trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor (sau afisul nu era deloc expus), nu se indeplinea obligatia de a oferi, inainte de incheierea contractului, materiale in forma tiparita sau electronica referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile naționale si durata minima a contractului, conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile sau nu se oferea clientilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a Procedurii privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali”, se arata in comunicatul de presa.

Astfel, ca urmare a acestor constatari si in conformitate cu legislatia din domeniul comunicatiilor electronice, ANCOM a comunicat 88 de notificari privind intentia aplicarii sanctiunii celor 20 de operatori care nu au respectat Decizia nr. 77/2009.

Notificarile au fost comunicate incepand cu data de 21 decembrie 2009, operatorii avand obligatia de a remedia neregulile sesizate in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora. In caz contrar, acestia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de pana la 5.000.000 lei sau cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de peste 5.000.000 lei.

“Din cele 178 de incalcari constatate in urma controalelor ANCOM, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS&RDS, 9 la Romtelecom, 8 la Vodafone, 7 la Telemobil si Combridge, 6 la Atlas Telecom Network Romania, Digicom Systems, Idilis, New Com Telecomunicatii si UPC, 4 la Nextgen Communication, Thomas Hook Communications Romania si Trans Tel Services, 3 la Canal S si Datek Telecom, 2 la Intersat si Net-Connect Internet si o abatere Euroweb Romania”, informeaza ANCOM.

„Scopul Deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a declarat Catalin Marinescu, Presedintele ANCOM.

In anul 2009, ANCOM a adoptat o decizie prin care stabileste setul minim de informatii la care au dreptul clientii furnizorilor de servicii de telefonie. In plus, in baza acestei decizii ANCOM va elabora si pune la dispozitia utilizatorilor finali o aplicatie online pentru compararea tarifelor pentru serviciile de telefonie.

Companiile de outsourcing investesc in personal si servicii noi

Furnizorii de servicii externalizate din intreaga lume preconizeaza ca cererea pentru acest tip de servicii va creste in ritm rapid, fenomen care a impulsionat companiile de outsourcing sa angajeze personal si sa investeasca in noi servicii cu potential de dezvoltare.

Analiza a fost data publictitatii in urma unui studiu global efectuat de Duke University Offshoring Research Network si PricewaterhouseCoopers (PwC), care a cuprins 514 furnizori de servicii externalizate din 50 de tari, informeaza un comunicat al PwC remis Ziare.com.

Studiul arata ca industria se transforma ca urmare a aparitiei unor noi furnizori si a eforturilor companiilor de outsourcing de a se extinde pe noi piete.

„Companiile de outsourcing din America de Nord si India, care au dominat vreme indelungata aceasta industrie, sunt in prezent concurate tot mai intens de jucatori din America Latina, Europa de Est si Asia, in zone de activitate precum centrele de contact, externalizarea proceselor de afaceri (business process outsourcing – BPO) si externalizarea serviciilor IT”, se arata in studiu.

In prezent o mare parte a furnizorilor de servicii externalizate se asteapta sa obtina noi contracte pentru dezvoltarea de sisteme informatice si prestarea de alte servicii IT in urmatoarele 18 pana la 36 de luni, iar numarul furnizorilor care intentioneaza sa ofere servicii financiare si de contabilitate, de resurse umane, precum si servicii de inovare (ex. cercetare-dezvoltare) s-a dublat fata de anul precedent. Per total, 62% dintre furnizori au declarat ca intentioneaza sa-si extinda oferta de servicii.

Desi India ramane liderul pietei de outsourcing, alte economii emergente cauta sa se extinda in acest sector. Printre acestea se remarca eforturile gurvernului chinez, care a desemnat 20 de orase drept centre de servicii externalizate intr-un efort de a atrage investitiile straine, in vreme ce guvernul filipinez a declarat outsourcingul o industrie prioritara. Cu toate acestea, numai 16% dintre furnizorii de servicii de outsourcing indieni privesc competitia din alte economii emergente drept o amenintare.

Oportunitati noi pentru furnizorii de servicii externalizate din Romania

„Incetinirea cresterii economice in tarile dezvoltate, fapt ce genereaza presiuni asupra companiilor in a identifica arii de reducere a costurilor, precum si costul salarial relativ scazut din Romania pot genera noi oportunitati pentru furnizorii locali de servicii externalizate” a declarat Dan Iancu, Partener, Servicii de Consultanta in cadrul PricewaterhouseCoopers Romania.

Pentru asta insa, Romania va trebui sa ofere facilitati, cel putin la un nivel similar cu alte tari din Europa Centrala si de Est, pentru a-si creste cota de piata in aceasta industrie.

Studiul a aratat ca recesiunea economica din 2009 a subliniat inca o data importanta reducerii costurilor si imbunatatirii eficientei drept principalele motive strategice pentru outsourcing, urmate de accesul la personal calificat.

70% dintre contractele de outsourcing din 2008 au fost reinnoite la expirarea primului an de contract, in scadere fata de 2007, atunci cand 72% dintre contracte au fost reinnoite.

Asteptarile nerealiste ale clientilor si lipsa unei strategii privind externalizarea serviciilor au fost principalele motive pentru renuntarea la contracte.

„Near-shoring” (apropierea geografica a funizorului de servicii externalizate fata de zona in care opereaza clientul) a castigat adepti in randul companiilor care si-au externalizat sau intentioneaza sa-si externalizeze servicii.

Raiffeisen Bank, eligibila in programul administrat de Departamentul de Agricultura al SUA

Raiffeisen Bank a fost declarata recent ca banca eligibila intr-un program de finantare administrat de Departamentul de Agricultura al SUA.

Programul Commodity Credit Corporation – GSM 102 este un program de finantare dedicat achizitiei de produse agricole sau de origine animala (cereale, seminte oleaginoase, carne si alte produse alimentare) originare din SUA.

Suma maxima ce poate fi alocata bancii este de 25 milioane dolari, iar durata unei finantari in cadrul acestui program este de maximum trei ani. A

ceasta suma va fi pusa la dispozitie clientilor bancii sub forma de deschidere de acreditive de catre Raiffeisen Bank cu finantare ulterioara.

Udrea vrea sa construiasca 100.000 de locuinte ANL pentru tineri

Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, vrea sa construiasca prin ANL, aproximativ 100.000 de locuinte pentru tineri, pana in 2013.

„Unul dintre obiectivele principale ale mandatului meu de ministru este ca in urmatorii trei ani sa construiesc prin ANL locuinte pentru cei aproximativ 100.000 de tineri care s-au adresat in acest sens administratiilor publice locale”, a spus Udrea, pentru Mediafax.

Banii necesari constructiei apartamentelor vor proveni in parte din vanzarea locuintelor ANL deja construite.

ANL a construit pana la finele anului trecut, prin programul de locuinte pentru tineri destinate inchirierii, aproximativ 25.000 de apartamente.

Elena Udrea a anuntat ca este alocata de la buget suma de 186,7 milioane lei pentru constructia de locuinte si ca aproximativ 9.000 de locuinte ANL pentru tineri vor fi puse in vanzare.

Totodata, exista si posibilitatea de a introduce vanzarea de locuinte ANL in programul „Prima Casa”.

In prezent sunt inregistrate la administratiile publice locale aproximativ 100.000 de cereri de locuinte pentru tineri.

Vladescu: Impozitarea in agricultura nu va fi extinsa; trebuie taxate exploatatiile neinregistrate

Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, a declarat, joi, ca nu exista discutii pentru introducerea de noi impozite in agricultura, insa este necesara taxarea exploatatiilor agricole neinregistrate pentru cresterea colectarii la buget.

Blue Air va anula in perioada 13-26 ianuarie trei zboruri Bucuresti-Viena

Compania Blue Air va anula, in perioada 13-26 ianuarie, trei zboruri pe ruta Bucuresti-Viena, cu retur, din motive comerciale, a anuntat, joi, operatorul low-cost.

Zborurile respective erau programate pentru operare pe 13, 20 si 26 ianuarie.

Pasagerii care au cumparat bilete de zbor pe aceasta destinatie vor fi reprogramati pentru alte curse sau li se va rambursa banii, in functie de decizia fiecarui calator”, a declarat, joi, agentiei MEDIAFAX, directorul de marketing al Blue Air, Florentina Ivan.

Blue Air este prima companie de smart flying din Romania si are capital 100% privat romanesc. Compania este autorizata sa efectueze zboruri regulate interne si internationale de pasageri, curse de tip charter la cerere si transporturi cargo.

Flota companiei include noua aeronave Boeing 737, operatorul aflandu-se in negocieri pentru achizitia a inca noua avioane de acest tip (seriile 800 si 900), al caror cost ar putea depasi un miliard de dolari, in functie de valoarea de catalog.

In 2008, compania a semnat contracte pentru achizitionarea a cinci avioane Boeing 737 Next Generation, respectiv doua aeronave din seria 800 si trei din seria 900.

Blue Air a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de peste 124 milioane euro si a transportat peste 1,1 milioane pasageri, in crestere cu peste 22% fata de 2007. Pentru 2009, compania estimeaza afaceri de 170 milioane de euro si 1,7 milioane de calatori. Pana in prezent nu au fost comunicate rezultatele finale pe anul trecut.

Anunțuri

Etichete:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: