Stiri economice 20.01.2010

Fiscul vrea să impoziteze averile mari şi solicită FMI asistenţă pentru legislaţie

Fiscul vrea să impoziteze averile persoanelor foarte bogate care nu pot justifica veniturile şi sunt suspecte de evaziune fiscală, astfel că ANAF a solicitat deja FMI asistenţă pentru elaborarea legislaţiei, au declarat agenţiei MEDIAFAX surse guvernamentale.

„Este vorba depre impozitarea acelor persoane foarte bogate care nu au nicio justificare a veniturilor, dar, de exemplu, au vilă în Dorobanţi. Se doreşte identificarea celor mai bune soluţii pentru colectarea impozitelor şi taxelor de la astfel de persoane. Deocamdată nu avem cadrul legal pentru impozitare”, au arătat sursele citate.

Potrivit surselor, o echipă de asistenţă tehnică a FMI, alta decât misiunea de evaluare a acordului stand-by, va face într-o primă etapă evaluarea legislaţiei actuale. A doua etapă va presupune formularea de recomandări din partea instituţiei internaţionale pentru elaborarea legislaţiei.

O echipă de asistenţă tehnică a FMI urmează să vină, cel mai probabil, în luna februarie la Bucureşti, au adăugat sursele.

Referitor la acest subiect, ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, a declarat recent că „ar fi interesant” de aflat dacă modul în care unele persoane foarte bogate au dobândit în mod licit averea.

„Discutăm de proprietăţile de un anumit nivel şi de oamenii bogaţi şi mai ales discutăm despre oamenii care-şi afişează într-un mod ostentativ bogăţia fără ca să fim siguri că în spate există o valoare reală şi acele bunuri au fost dobândite în mod licit. Şi poate o modalitate prin care fiecare să arate cum a dobândit bogăţia (…) ar fi interesant de făcut”, a declarat vineri Vlădescu, pentru Pro TV.

Impozitarea averilor mari a fost un subiect dezbătut în ultima perioadă în presă, după ce deputatul PSD Mugurel Surupăceanu a depus o propunere legislativă pentru instituirea din acest an a unui impozit anual de 0,5% asupra valorii nete a averii persoanelor fizice care depăşeşte pragul de 500.000 euro.

Angajatorii, obligati sa inregistreze contractele de munca cu o zi inaintea inceperii activitatii

Angajatorii vor fi obligati sa inregistreze contractele de munca ale angajatilor cel tarziu pana in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat, in registrul general de evidenta, contractele urmand a contine elementele de identificare ale salariatului, potrivit unor modificari aduse de Executiv Hotararii privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor.
Guvernul a aprobat, in sedinta de vineri, proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea HG nr.161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

Statul roman si Comunitatea Europeana au incheiat, in data de 23 iunie 2009, un Memorandum de Intelegere privind alocarea pentru Romania a unei asistente financiare pe termen mediu in valoare de pana la 5 miliarde euro, s-a prevazut ca solutionarea problemei muncii nedeclarate sa se faca „prin cresterea semnificativa a intensitatii controalelor si administrarea unor amenzi administrative suficient de descurajatoare in cazul neconformarii“.

In vederea indeplinirii acestui obiectiv, actul normativ adoptat stabileste:

– obligatia angajatorilor de a inregistra in registrul general de evidenta a salariatilor elementele de identificare a tuturor salariatilor – nume, prenume, CNP, data angajarii, functia/ocupatia conform specificatiei COR sau altor acte normative, tipul contractului – cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii de catre salariat;

– inregistrarea in registru a datei si temeiului incetarii contractului individual de munca la data incetarii contractului individual de munca;

– obligatia de transmitere a registrului in format electronic la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, cel tarziu in ziua lucratoare anterioara inceperii activitatii de catre primul salariat si, ulterior, de catre fiecare nou salariat;

– completarea cu doua noi contraventii, respectiv: neinregistrarea contractelor individuale de munca in registrul general de evidenta a salariatilor anterior inceperii activitatii si completarea registrului general de evidenta a salariatilor cu date eronate;

– majorarea cuantumului amenzilor.

Situatia existenta pana la momentul intrarii in vigoare a prezentului act normativ, situatie reglementata prin dispozitiile Legii nr. 130/1999 si ale HG nr.161/2006, prevedea urmatoarele obligatii in sarcina angajatorilor:

– inregistrarea contractelor de munca la inspectoratele teritoriale de munca, in termen de 20 de zile de la incheierea lor,

– transmiterea registrului in forma electronica la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, dupa caz, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat. Ulterior, obligatia de transmitere a modificarilor intervenite trebuie indeplinita in termen de 5 zile.

Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor vor intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii acestui act normativ.

Conform HG nr. 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, fiecare angajator “are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor, denumit in continuare registru, si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.”

Pasapoartele biometrice, introduse din 25 ianuarie in intreaga tara

Pasapoartele biometrice vor fi eliberate de luni, 25 ianuarie, de catre toate serviciile de profil din tara, informeaza un comunicat de presa al Ministerului Administratiilor si Internelor (MAI). Acestea contin 50 de elemente de siguranta, iar pretul eliberarii lor este de 234 de lei.
Potrivit secretarului de stat al MAI, Mihai Capra, implementarea pasaportului biometric la nivelul intregii tari reprezinta indeplinirea, inainte de termen, a unui angajament luat in conditiile in care data stabilita pentru finalizarea acestei activitati era 31 ianuarie 2010.

In conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 2.252/2004 al Consiliului Europei din 13 decembrie 2004 privind standardele pentru elementele de securitate si elementele biometrice integrate in pasapoarte si in documente de calatorie emise de statele membre, Romania, ca stat membru, a introdus pasapoartele electronice.

Elementul de noutate al acestui tip de pasapoarte consta in introducerea mediului electronic de stocare (cipul). Cipul include datele personale existente in fila informatizata: nume, prenume, data nasterii, codul numeric personal, termenul de valabilitate al documentului, organul emitent, cetatenia.

De asemenea, acesta contine imaginea faciala si impresiunile digitale a 2 degete pereche de la ambele maini, cu exceptia minorilor cu varsta sub 6 ani si persoanelor pentru care prelevarea amprentelor digitale este fizic imposibila.

Fata de pasapoartele vechi, care raman valabile pana la expirare si care contin 32 elemente de siguranta, pasapoartele electronice contin 50 elemente de siguranta.

Directia Generala de Pasapoarte enumara ca elemente de noutate: introducerea elementelor biometrice in cip, iar cipul este introdus intr-o pagina de policarbonat care asigura protectia si securitatea acestuia, garantand totodata autenticitatea, integritatea si confidentialitatea datelor, stema Romaniei in tehnologie intaglio, pagina din policarbonat – continand datele de identificare ale titularului si cipul – pozitionata intre coperta intai (interioara) si pagina 1, pagina 1 cu fotografia in umbra a titularului realizata prin imprimare inkjet, fotografia titularului gravata laser si fotografia in umbra realizata prin perforatie cu laser, numarul pasaportului perforat prin paginile 1-32, inclusiv in coperta a doua, iar in pagina din policarbonat gravat laser, datele informatizate citibile optic (MRZ), banda heliogravata in coperta 1, hartia utilizata cuprinde filigrane in 3 tonuri, firul de brosare este protejat prin modalitatea de coasere, este introdus in coperta insemnul “Uniunea Europeana”, insemnul distinctiv pentru pasaport electronic.

Valabilitatea pasaportului electronic este de 5 ani, iar pentru minorii cu varsta sub 6 ani, valabilitatea acestuia este de 3 ani.

Termenul de eliberare este de pana la 30 de zile lucratoare.

Potrivit institutiei, contravaloarea pasaportului electronic a fost stabilita de catre Compania Nationala Imprimeria Nationala – S.A. la pretul de 234 lei inclusiv T.V.A (se achita la unitatile CEC Bank), iar taxa consulara este de 32 lei (se achita la unitatile CEC Bank sau trezorerie).

Pentru situatii de urgenta cetatenii romani pot solicita pasaportul temporar, care se elibereaza in cel mult 3 zile lucratoare. Pretul de cost al pasaportului temporar este de 196,2 lei (64,2 lei contravaloarea pasaportului se achita la unitatile CEC Bank, 32 lei taxa consulara se achita la unitatile CEC Bank sau la trezorerie, dupa caz, si 100 lei tariful suplimentar de urgenta se achita la trezorerie), si are un termen de valabilitate de 1 an.

Implementarea sistemului s-a realizat treptat in intreaga tara, incepand cu 15 septembrie 2009 dupa ce a fost testat in cadrul unui proiect pilot, la nivelul judetului Ilfov, din 31 decembrie 2008.

Pana la data de 15 ianuarie 2010, la nivelul intregii tari au fost eliberate aproximativ 8.000 de pasapoarte biometrice.

Microsoft se pregăteşte să lanseze propriul telefon mobil

Microsoft va încerca să promoveze sistemul de operare Windows Mobile prin lansarea primului telefon mobil dezvoltat de companie, potrivit unui analist al băncii de investiţii Jefferies & Co., citată de Bloomberg.

Grupul american va prezenta probabil telefonul luna viitoare, la conferinţa anuală Mobile World Congress din Barcelona, a declarat analistul Jefferies Katherine Egbert, care descrie terminalul drept „telefon Pink despre care se aud zvonuri demult”.

Dispozitivul va îngloba, printre alte caracteristici, o cameră video high-definition şi o cameră foto, susţine ea.

Cota de piaţă a Windows Mobile a scăzut sub 10% în trimestrul al treilea din 2009, potrivit firmei de cercetare Gartner, în timp ce sistemele de operare ale Apple şi Google pentru telefoane mobile şi-au extins baza de clienţi.

Microsoft va lansa noua versiune a Windows Mobile la acelaşi eveniment, declara săptămâna trecută o sursă apropiată companiei.

Dacă telefonul Microsoft nu va fi lansat în februarie, grupul va prezenta terminalul în martie, la conferinţa CTIA Wireless din Las Vegas, a continuat Egbert.

Noul Windows Mobile va fi probabil compatibil cu magazinul media online Zune al Microsoft, unde clienţii se pot abona şi pot cumpăra muzică, şi va avea conectivitate directă de pe telefon la reţele sociale populare, precum Facebook, Twitter sau Xbox Live, reţeaua de jocuri video online a grupului american.

Google a lansat recent primul telefon mobil propriu, denumit Nexus One, care promovează sistemul de operare Android dezvoltat de companie.

Anunțuri

Etichete:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: