Stiri economice 17.02.2010

Executivul a modificat tarifele pentru eliberarea off-line a informatiilor privind activitatea firmelor

Guvernul a aprobat, in sedinta de miercuri, o hotarare de Guvern privind taxele si tarifele pentru operatiunile efectuate de Oficiul National al Registrului Comertului si oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, potrivit unei declaratii a purtatorului de cuvant al Guvernului, Ioana Munteanu. Astfel, taxa pentru eliberarea off-line de informatii privind unele date de identificare a unei firme va fi eliminata, iar tarifele de eliberare off-line de informatii pe serii de firme grupate vor fi reduse.
Conform declaratiilor facute, pentru facilitarea accesului unui numar mai mare de comercianti la informatiile furnizate de Oficiul National al Registrului Comertului, a fost eliminat tariful pentru eliberarea off-line de informatii privind unele date de identificare a unei firme: denumire, forma juridica, cod unic de inregistrare, numar de ordine in registrul comertului, sediu social, a afirmat Ioana Muntean.

Totodata, prin acest act normativ au fost reduse tarifele de eliberare off-line de informatii pe serii de firme grupate pe criterii, in functie de numarul de firme despre care se solicita informatii: intre 101-500 firme – reducerea va fi de 20% (in loc de 10% cat era pana acum), intre 501-1.000 firme – reducerea va fi de 30% (in loc de 20% cat era pana acum), intre 1.001-10.000 firme – reducerea va fi de 40% (in loc de 30% cat era pana acum).

Certificatele energetice vor fi introduse probabil de la 30 martie

Certificatele energetice vor fi introduse probabil de la 30 martie, a declarat Ioan Andreica, secretar de stat in Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), precizand ca institutia va propune ca pentru blocurile reabilitate termic sa nu fie necesara eliberarea unui astfel de document, citat de agentia Mediafax.
„Probabil la 30 martie vor fi introduse certificatele, daca vom indeplini toate conditiile impuse de Guvern. Avem softurile, avem ghidurile, avem legislatia, din punct de vedere tehnic suntem pregatiti, este greu de spus daca numarul de auditori este de ajuns. Piata ne va spune care este numarul optim de auditori, in functie de numarul tranzactiilor”, a spus Andreica.

El a mentionat ca in lunile februarie-martie se vor organiza cursuri in vederea autorizarii unui numar de circa 200 de auditori, pentru care deja au inceput inscrierile.

„Nu vreau sa se spuna ca fabricam auditori pe banda rulanta, sunt examene pe care aceştia le vor da. Intr-o luna, o luna jumatate vor mai fi autorizati 150 de auditori. Daca sunt conditii de a introduce certificatele fara a produce blocaj pe piata, vom propune din nou 30 martie”, a adaugat secretarul de stat in MDRT.

Ministerul Muncii: Valoarea unui tichet de masa ramane la 8,72 de lei, si in semestrul I 2010

Valoarea nominala a unui tichet de masa, pentru semestrul I al anului 2010, se va mentine la nivelul stabilit pentru al doilea semestru al anului trecut, si anume, de 8,72 de lei, potrivit unui ordin al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale (MMFPS).

Angajatorii ar putea primi o subventie lunara timp de un an, pentru fiecare somer angajat

Angajatorii care incadreaza in munca someri ar putea beneficia timp de 12 luni de o subventie lunara pentru fiecare persoana incadrata, potrivit unei propuneri legislative depusa recent la Senat.
Potrivit expunerii de motive, acest proiect de lege presupune o adaptare a prevederilor art. 80 si 85 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si a stimularii ocuparii fortei de munca, la nevoile actuale ale pietei fortei de munca, lovita in aceasta perioada de disponibilizari colective si diminuari drastice ale fortei de munca active.

Masurile propuse se adreseaza si somerilor care beneficiaza deja de indemnizatie de somaj la data de 31 decembrie 2009 si prevede subventionare incadrarii in munca a somerilor prin acordarea unei sume de bani angajatorului egala cu salariu minim brut pe economie garantat in plata, facandu-se in acelasi timp o diferentiere in functie de nivelul studiilor.

Astfel, potrivit proiectului, ”angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata someri indemnizati aflati in evidenta Agentiilor Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca la data de 31 decembrie 2009, primesc pentru o perioada de 12 luni, o subventie lunara pentru fiecare persoana incadrata, reprezentand o suma acordata diferentiat in functie de nivelul studiilor”:
a) 1 salariu de baza minim brut pe economie garantat in plata, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru persoanele incadrate ca urmare a ocuparii unui post pentru care conditia de pregatire este cea de finalizare a ciclului secundar superior liceal sau a invatamantului postliceal
b) 1,2 salarii de baza minime brute pe economie, garantate in plata, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru persoanele incadrate ca urmare a ocuparii unui post pentru care conditia de pregatire este cea de finalizare a ciclului secundar superior liceal sau invatamantul postliceal
c) 1,5 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata, in vigoare la data incadrarii in munca, pentru persoanele incadrate ca urmare a ocuparii unui post pentru care conditia de pregatire este cea de finalizare a invatamantului superior.

Masurile de stimulare nu se acorda in perioadele in care raporturile de munca sau serviciu sunt suspendate.

Totodata, angajatorii care incadreaza persoane din aceasta categorie sunt obligati sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale acestor salariati cel putin 2 ani de la data incadrarii in munca.

De asemenea, proiectul prevede faptul ca angajatorii care inceteaza raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor incadrate in conditiile de mai sus, anterior termenului stabilit, sunt obligati sa restituie in totalitate agentiei judetene pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare persoana , la care se adauga dobanda de referinta a BNR in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu.

Licitaţia anului: 10 constructori se bat pentru renovarea Teatrului Naţional cu 50 de mil. €

Zece companii şi consorţii se luptă pentru contractul de reabilitare şi extindere a Teatrului Naţional Bucureşti (TNB), cu o valoare de peste 51 mil. euro fară TVA, aceasta fiind cea mai mare investiţie demarată de stat în sectorul construcţiilor civile anul acesta, arată „Ziarul Financiar”.În plină criză economică, Guvernul vrea să construiască un teatru naţional ca la Londra, după modelul clădirii Barbican Hall, în loc să aloce bani pentru reabilitarea reţelelor de apă şi a infrastructurii.

Guvernul a aprobat lista cu obiectivele de investiţii în turism pentru 2010

Guvernul a aprobat miercuri, la propunerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT), o listă cu programele şi proiectele de investiţii în turism finanţate, în 2010, de la bugetul de stat cu o sumă totală de 40 de milioane de euro.

„Hotărârea de Guvern vizează obiective de investiţii iniţiate anul trecut, cum ar fi continuarea investiţiilor pe subprogramul «Schi în România» în judeţele Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureş şi respectiv pe Valea Prahovei sau continuarea construcţiei unor miniporturi în judeţul Tulcea, precum şi obiective noi precum dezvoltarea infrastructurii turistice în staţiuni din sudul litoralului şi în staţiuni balneare ca Amara, Băile Felix – 1 Mai, sau amenajarea unui port turistic în Olteniţa”, informează Ministerul Dezvoltării.

Proiectele se încadrează în cele patru subprograme naţionale de investiţii în turism, respectiv „Schi în România”, „Dezvoltarea infrastructurii turistice în zona montană înaltă”, „Dezvoltarea echilibrată şi integrată a staţiunilor turistice balneoclimaterice” şi „Dezvoltarea echilibrată şi integrată a zonei turistice din Delta Dunării şi a staţiunilor turistice de pe litoralul Mării Negre”.

Hotărârea reglementează cofinanţarea din bugetul MDRT a documentaţiilor tehnice şi a lucrărilor de execuţie a programelor şi obiectivelor de investiţii în turism ale căror beneficiari sunt autorităţi publice locale.

Sumele de la bugetul de stat se alocă în completarea surselor proprii ale autorităţilor publice locale.

Autorităţile publice locale sunt cele care organizează achiziţiile publice necesare derulării investiţiilor şi răspund de utilizarea sumelor primite pentru implementarea respectivelor proiecte.

Anunțuri

Etichete:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: