Stiri economice 22.02.2010

Certificarea declaratiilor fiscale are in sfarsit norme de aplicare

Desi certificarea declaratiilor fiscale a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2010, normele de aplicare vin abia dupa 2 luni, si nu din partea Ministerului de Finante, asa cum ne asteptam, ci din partea Camerei Consultantilor Fiscali. Normele se aplica pentru certificarea declaratiilor fiscale anuale aferente anului 2009, care se depun la organele fiscale in anul 2010.

Ordinul CCF nr. 8/2010 a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 111 din 18 februarie 2010.

Normele stabilesc principiile generale aplicabile activitatii de certificare a declaratiilor fiscale anuale ale contribuabililor persoane juridice, cu exceptia celor pentru care este obligatorie auditarea(declaratii de impozit pe profit,) in acord cu dispozitiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

Potrivit normelor,”consultantul fiscal va presta serviciul de certificare cu grija si atentia cuvenite conform cerintelor cuprinse in standardele profesionale si Codul etic al consultantului fiscal. Camera Consultantilor Fiscali va supraveghea activitatea consultantilor fiscali ce presteaza servicii de certificare a declaratiei anuale de impozit pe profit. ”

De asemenea, Camera Consultantilor Fiscali va aplica sanctiunile prevazute de regulamentul propriu de organizare si functionare in cazul in care se dovedeste faptul ca un consultant fiscal nu a respectat prevederile acestui regulament, ale codului etic si ale prezentelor norme.

Compania declara pe propria raspundere conformitatea inregistrarilor si a politicilor contabile

Compania pregateste declaratia anuala de impozit pe profit si este raspunzatoare pentru intocmirea documentelor contabile, pentru acuratetea inregistrarilor contabile, precum si pentru intocmirea si acuratetea registrelor fiscale.

De asemenea, compania, prin reprezentantii sai, va trebui sa dea o declaratie pe propria raspundere privind conformitatea inregistrarilor si a politicilor contabile cu referentialul contabil romanesc in vigoare, si anume Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.

In plus, compania va pune la dispozitia consultantului fiscal documente si informatii in vederea verificarii elementelor inscrise in declaratia anuala de impozit pe profit ce face obiectul certificarii. In situatia in care aceste documente sunt confidentiale, consultantul fiscal va da o declaratie de pastrare a confidentialitatii informatiilor la care are acces.

Toate informatiile trebuie solicitate in scris de catre consultantul fiscal

Procedura de lucru
Tratamentul fiscal al operatiunilor economice reflectate in documentele financiar-contabile si care sunt inscrise in declaratia anuala de impozit pe profit ce urmeaza a fi supusa certificarii se verifica prin sondaj.

Consultantul fiscal trebuie sa ia in considerare pragul de semnificatie atunci cand este angajat in vederea certificarii declaratiilor fiscale.

In elaborarea raportului de certificare, consultantul fiscal impune un nivel acceptabil al pragului de semnificatie, astfel incat sa poata detecta din punct de vedere cantitativ denaturarile semnificative.

Stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii

In stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii pentru verificarea calculului impozitului pe profit, consultantii fiscali se vor baza in primul rand pe rationamentul lor profesional, precum si pe procedurile analitice si pe intelegerea in ansamblu a companiei si a mediului economic in care aceasta activeaza.

Utilizarea unor valori de referinta in stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii

Desi stabilirea pragului de semnificatie/materialitatii este o problema de rationament profesional, in anumite cazuri va fi util sa se aplice un procentaj dintr-o anumita valoare de referinta

Aplicarea unui procentaj asupra unei valori de referinta

Ca regula generala, in determinarea procentajului care va fi aplicat unei valori de referinta alese pentru stabilirea pragului de semnificatie, se va folosi rationamentul profesional.

Pentru stabilirea valorii de referinta utilizate pentru determinarea pragului de semnificatie/materialitatii, se vor utilize informatiile fiscale relevante, cum ar fi:
— ponderea fiecarei categorii de venit neimpozabil in total venituri neimpozabile;
— ponderea fiecarei categorii de cheltuiala nedeductibila in total cheltuieli nedeductibile

Utilizarea rationamentului profesional

Consultantii fiscali sunt obligati sa isi utilizeze rationamentul profesional pentru a stabili daca cele mentionate mai sus sunt adecvate circumstantelor individuale.

Cerinte minimale de verificare in vederea certificarii declaratiei anuale privind impozitul pe profit

Verificarea declaratiei anuale de impozit pe profit va trebui sa urmareasca cel putin elementele mentionate in mod specific in cuprinsul titlului II „Impozit pe profit” din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cum ar fi: veniturile impozabile, veniturile neimpozabile, elementele similare veniturilor si cheltuielilor, reevaluarile, cheltuielile nedeductibile si cu deductibilitate limitata, gradul de indatorare, provizioanele, amortizarea, cheltuielile/veniturile angajate etc.

Certificarea declaratiei anuale de impozit pe profit nu presupune verificarea politicii/documentatiei privind preturile de transfer, a politicilor comerciale si a politicilor contabile aplicate de companie. Certificarea declaratiei anuale privind impozitul pe profit pentru o anumita perioada nu presupune si verificarea pierderii fiscale reportate si a altor elemente fiscale ce provin din perioadele anterioare si care produc efecte in perioada supusa certificarii.

Documentare
Consultantul fiscal care va presta serviciile de certificare a declaratiilor fiscale va avea obligatia sa documenteze aceasta activitate in cadrul unui dosar de lucru ce va fi arhivat la sediul consultantului fiscal. Acest dosar va sta la baza controlului de calitate efectuat periodic de catre Camera Consultantilor Fiscali.

Raportul de certificare
Rezultatele certificarii vor fi consemnate intr-un document numit raport de certificare, care va fi inaintat companiei.

Elemente minimale ale raportului de certificare a declaratiei anuale de impozit pe profit

Raportul de certificare va trebui sa cuprinda cel putin urmatoarele elemente:
a) o scurta prezentare a companiei;
b) valoarea pragului de semnificatie;
c) mentiuni referitoare la pierderea fiscala din anul/anii anterior/anteriori reportata in anul in care se certifica declaratia anuala de impozit pe profit;
d) elementele care au fost supuse verificarii conform titlului II „Impozit pe profit” din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, asa cum au fost mentionate la art. 10;
e) eventualele ajustari propuse fata de declaratia supusa initial certificarii;
f) opinia consultantului fiscal referitoare la declaratia anuala de impozit pe profit care a fost supusa verificarii.

Nota de certificare

Consultantul fiscal va emite o nota de certificare care va insoti declaratia anuala de impozit pe profit. In nota de certificare se va mentiona daca certificarea se va face cu rezerve sau fara.

Cseke Attila: Termenele pentru concediul medical vor fi restranse

Sistemul de acordare a concediilor medicale din Romania va fi analizat in sensul restrangerii termenelor ce pot fi prescrise de medici, a spus ministrul Sanatatii Cseke Attila, in cadrul vizitei din judetul Arad.

„Suma platita anul trecut pentru concediile medicale a fost de aproximativ 923 de milioane de lei, ceea ce inseamna dublarea cheltuielilor fata de anul 2006. Adica aproape 6% din finantarea serviciilor medicale in Romania a insemnat in 2009 plata concediilor medicale. In aceste conditii ne vedem obligati sa analizam si sa intervenim, fara a fi afectati, desigur, cei care sunt intr-adevar bolnavi”, a declarat ministrul CsekeAttila.

Ministrul a vizitat joi mai multe sectii ale Spitalului Clinic Judetean de Urgenta Arad si ale Spitalului Clinic Municipal Arad si s-a intalnit si cu aceasta ocazie cu reprezentantii angajatilor din sistemul medical.

Replica Ministerului Muncii: Alocatia pentru copii se va acorda in cuantumuri diferentiate, in functie de venitul familiei

Alocatia de stat pentru copii se va acorda in cuantumuri diferentiate, in functie de veniturile pe membru de familie si de numarul de copii din familie, se arata intr-un comunicat al Ministerului Muncii. Comunicatul vine ca urmare a declaratiilor ministrului Mihai Seitan, potrivit carora la minister este in lucru un proiect de act normativ prin care alocatiile de stat pentru copii sa nu mai fie acordate celor care provin din familii cu venituri mari. Prin Programul de Guvernare se propune revizuirea conceptiei programelor de asistenta sociala, prin orientarea acestora in functie de nivelul veniturilor realizate pe familie si restructurarea prestatiilor sociale existente atat la nivel national, cat si local, astfel incat acestea sa reprezinte o forma complementara de protectie sociala si nu sa constituie unica sursa de venit pentru cei care au capacitate de munca” se arata in comunicatul Ministerului Muncii.

Una dintre masurile propuse are in vedere unificarea alocatiei de stat cu alocatia familiala complementara, respectiv alocatia de sustinere pentru familia monoparentala.

Noua alocatie unitara rezultata se va acorda in cuantumuri diferentiate in functie de veniturile pe membru de familie si de numarul de copii din familie. Cuantumurile vor fi mai mari pentru familiile cu venituri mai reduse si direct proportionale cu numarul de copii, urmand ca familiile cu venituri foarte mari sa primeasca alocatia intr-un cuantum foarte mic.

”Prin urmare, se va acorda un sprijin focalizat, tintit, pentru familiile cu copii si ale caror venituri nu permit asigurarea ingrijirii si cresterii copiilor” considera Ministerul Muncii.

In prezent, de alocatia de stat pentru copii 0 – 18 (19) ani beneficiaza un numar de aprox. 3,9 milioane copii, iar de alocatia familiala complementara si alocatia de sustinere pentru familia monoparentala, care se acorda acelor familii cu venituri pe membru de familie de pana la 470 lei, beneficiaza un numar de aprox. 799.300 familii.

Circulatia pe DN 10 Buzau – Brasov, blocata din nou de o alunecare de teren

Circulatia pe Drumul National 10 Buzau – Brasov, la iesirea din orasul Patarlagele spre Nehoiu, a fost blocata, duminica seara, in jurul orei 22.30, dupa ce noaptea trecuta traficul fusese inchis din cauza unei alunecari de teren de mari proportii si reluat pe un sens duminica dimineata.

Potrivit IPJ Buzau, DN 10 Buzau – Brasov a devenit impracticabil duminica seara, din cauza unei alunecari de teren mai vechi care s-a reactivat zilele acestea, ca urmare a dezghetului si a ploilor.

Circulatia pe soseaua care leaga Buzaul de Brasov a fost inchisa dupa ce pe carosabil s-a scurs o cantitate importanta de aluviuni de pe versantul situat pe marginea drumului.

Alunecarea de teren care a dus la inchiderea DN 10 este pe punctul de a afecta si circulatia feroviara, la aproximativ doi-trei metri de sosea aflandu-se o cale ferata.

Soferii care vor sa ajunga la Brasov au la dispozitie o data cu inchiderea DN 10 o ruta ocolitoare prin Cislau si Valenii de Munte.

Traficul pe DN 10 Buzau – Brasov, la kilometrul 56+500, a fost blocat si in noaptea de sambata spre duminica, pana duminica dimineata, in jurul orei 9.00, cand circulatia a fost reluata pe un singur sens de mers.

Din cauza aceleiasi alunecari de teren, autoritatile au inchis soseaua, iar doua utilaje cu doua camioane au intervenit in zona pentru degajarea drumului de tonele de aluviuni care s-au scurs de pe versantul care a luat-o la vale.

In judetul Buzau, in ultimele zile s-au produs numeroase alunecari de teren ca urmare a dezghetului si a precipitatiilor inregistrate, cele mai afectate localitati fiind Cozieni, Colti, Braiesti si Chilii.

Cardurile Raiffeisen Bank nu vor functiona in 22 si 28 februarie, pentru cateva ore

Cardurile emise de Raiffeisen Bank nu vor putea fi utilizate luni, 22 februarie, intre orele 04:00 si 06:00, precum si duminica, 28 februarie, intre orele 02:00 – 03:00, ca urmare a lucrarilor de imbunatatire a sistemelor informatice, a anuntat, vineri, banca intr-un comunicat.

„Detinatorii de card pot suna la 021.323.95.42 sau 0800.802.02.02 pentru asistenta sau orice alte informatii”, se mai arata in comunicat.

Raiffeisen Bank are in prezent o retea de peste 1.000 de bancomate (ATM), 8.000 de aparate electronice pentru plata la comercianti (EPOS), 1,3 milioane de carduri de debit si 330.000 de carduri de credit.

NewsIn

Anunțuri

Etichete:

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: